Gryfinska.pl - informacje z powiatu gryfińskiego

Będzie nowy przystanek kolejowy w Radziszewie?!

W 2018 doszło do tragicznego wypadku na przejeździe kolejowym w Łubnicy. To właśnie w tym miejscu może powstać nowy przystanek
W 2018 doszło do tragicznego wypadku na przejeździe kolejowym w Łubnicy. To właśnie w tym miejscu może powstać nowy przystanekAutor: Kamil Miler / archiwum

PKP PLK stara się o budowę nowego przystanku kolejowego na trasie Gryfino – Szczecin. Planowany jest on przy ul. Topolowej w Radziszewie, tuż przy drodze na Łubnicę. Inwestycja nie jest jednak jeszcze przesądzona

Reklama

Przystanek w Radziszewie planowany jest tuż przy drodze na Łubnice, w pobliżu miejsca, w którym przed kilkoma laty doszło do tragicznego w skutkach zderzenia pociągu z pojazdem ciężarowym. PKP PLK planuje wykonanie dwóch peronów jednokrawędziowych długości 150 m w bezpośrednim sąsiedztwie przejazdu kat. „D”. Dwa perony zostałyby w pełni dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, łącznie z drogą dojścia do strony przejazdu. W ramach zadania zostałby również zmodernizowany przejazd i przekwalifikowany do kat. „B”.

PKP PLK stara się uzyskać dofinansowanie na tą inwestycję. Radny Z. Trzepacz i wiceburmistrz T. Miler podkreślają ogromną potrzebę budowy tego przystanku. Rzecznik prasowy PKP PLK zapewnia, że determinacja u kolejarzy nie jest mniejsza. Jakie są więc szanse na jego budowę? Kiedy poznamy ostateczną decyzję?

Więcej na ten temat przeczytacie w aktualnym wydaniu Gazety Gryfińskiej.

Reklama

Komentarze (2)

Zaloguj się i dołącz do dyskusji
  1. Kamil Miler

    Kamil Miler

    (2 komentarze) 0 0

    W aktualnym wydaniu Gazety Gryfińskiej piszemy również o możliwości budowy przystanku na os. Południe w Gryfinie.

    Odpowiedz Zgłoś
  2. domiwoszka

    (1 komentarz) 1 0

    Mimo wszystko dziwi wybór lokalizacji nowego przystanku, który będzie oddalony od sąsiedniej stacji Daleszewo o zaledwie 1,5 km. Lepszym pomysłem wydaje się być budowa przystanku na wysokości składu węgla w Radziszewie: po pierwsze — bliżej zabudowy, a po drugie i tak szykuje się budowa nowej drogi nad Odrę. Rozumiem, że jest szansa na kolejną inwestycję, ale bądźmy racjonalni. Pociąg to nie autobus i nie potrzebuje tak gęsto ulokowanych stacji. Nie wspominając o pogorszeniu czasu przejazdu, która dla konkurencyjności kolei jest kluczowa.

    Odpowiedz Zgłoś

Logowanie